Sivut

28.4.2017

MUUTAN ULKOMAILLE - TAAS

Tosiaan, oon jälleen kerran karistamassa kotimaan pölyt tai ikkunasta ulos vilkaistessa pikemminkin lumihiutaleet jaloistani, ja suuntaamassa vähän isomman matkalaukun kanssa ulkomaille. Muutto tapahtuu jo niinkin pian, kuin ensi viikolla! Herranjee, maanantaina lähdetään tavaroiden kanssa rajan yli ja tiistaina alotellaankin elämä jo uudessa maassa. Sain tämän uutisen varmistettua kaksi kuukautta sitten, mutta jotenkin on jääny puhe tästä vähän vähemmälle. Kerrotaas nyt sitten lisää!

Uusi asuinmaani tulee tällä kertaa olemaan siis Ruotsi, ja kaupunkina toimii mikäs muukaan kuin Tukholma. Tällä kertaa muuttomatka on siis lyhyt, mutta se ei poista sitä faktaa, että ulkomaille tässä ollaan taas muuttamassa. Ja mä oon niin innoissani tästä! Oon käynyt Tukholmassa kahdesti, ja tykkään kyseisestä kaupungista oikein kovasti. Oikeestaan en tiedä näin äkkiseltään ketään, jota Tukholmasti ei pitäisi! Kaupunki on siis ihana ja kielikin aika tuttu, tosin petrattavaa on vielä paljon.

Se, mikä tästä Tukholmaan muutosta tekee vielä parempaa, on sinne lähtemisen syy. Sain nimittäin töitä sieltä, enkä mitä tahansa duunia vaan oman alani työharjoittelupaikan. Mulla on allekirjoitettuna viiden kuukauden työsopimus toimitusharjoittelijaksi erääseen sanomalehteen. Jutut kirjoitetaan suomeksi, mutta kaikki muu työ tehdään pääasiassa ruotsiksi. Opiskelen siis viestintää ja unelmani olisi toimia juurikin toimittajana, joten tää tilaisuus on ihan sanoinkuvaamattoman mahtava mulle. Mun koulutukseen ei siis kuulu harjoittelua, en saa tähän mitään tukea ja ihan itse olen alusta loppuun asti työpaikan hankkimisen hoitanut - kyse on siis tosiaan ihan oikeesta duunipaikasta. Oon innoissani siis saadessani ensimmäisen oman alan työpaikan!

Jännittää hirveesti, mutta positiivisella tavalla. Musta tuntuu, että tää on niin hyvä juttu mulle just nyt kun voi vaan olla. Maisemanvaihto on tervetullut niiden fiilisten jälkeen, mistä viime postauksessakin kirjoittelin. Ruotsi on tarvittaessa lähellä, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana Suomesta. Mulla on kämppäkin odottamassa siellä hyvältä alueelta, eli sitäkään ei tarvii stressata. Positiivisilla fiiliksillä otan siis tän muutoksen vastaan, ja ens viikolla sitä jo mennään! Huhhuh, on tää elämä joskus vaan aika jännää.

IMG_3412

2 kommenttia:

Kommentoi postausta! Vastaan kaikkiin kommentteihin, myös vanhoihin postauksiin tulleisiin. Kiitos viestistäsi! :)